Social Icons

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Σουηδική "πράσινη" σφραγίδα για τα τρόφιμα

Μια μικρή σφραγίδα, με σήμα ένα πράσινο δέντρο αλλά και το CO2 (διοξείδιο του άνθρακα), πιστοποιεί στη Σουηδία το ποια τρόφιμα, που διατίθενται είτε στα σουπερμάρκετ, είτε στα εστιατόρια παρήχθησαν με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Ντόιτσε Βέλε, η ένδειξη αυτή πιστοποιεί πόσο διοξείδιο του άνθρακα απαιτήθηκε, ώστε να παραχθεί και να φτάσει στην κατανάλωση το συγκεκριμένο προϊόν.
Μιλώντας στη «ΝΒ» η ακτιβίστρια και μέλος της σουηδικής οργάνωσης για την προστασία της φύσης, Εύα Αϊντερστρέμ, επιχείρησε με παραστατικό τρόπο να εξηγήσει τι ακριβώς εννοείται με το σήμα αυτό. Παίρνοντας ένα γιαούρτι από τα κάτω ράφια ενός σουπερμάρκετ, είπε χαρακτηριστικά, «κοιτάξτε, ένα πράσινο σήμα, μ’ ένα δέντρο και το σήμα του CO2. Προφανώς, το θέμα εδώ είναι το κλίμα. Δεν υπάρχουν όμως άλλες πληροφορίες. Μόνον ένα δέντρο και ένα αίσθημα ότι κάνεις κάτι καλό».
Υπογράμμισε δε, σε επικριτικό τόνο, πως πρόκειται για μια ενέργεια που μπερδεύει τον καταναλωτή, δίνοντάς του υποσχέσεις ότι δήθεν κάνει κάτι για το κλίμα. Όπως και να έχει, όμως, στη Σουηδία, τα σήματα που αφορούν στην προστασία του κλίματος πολλαπλασιάζονται σαν τα μανιτάρια. Κι αυτό αφορά - κυρίως - στις συσκευασίες τροφίμων στα σουπερμάρκετ αλλά και στα εστιατόρια.
Από την πλευρά της, εξάλλου, η εκπρόσωπος της εταιρίας πιστοποίησης Svensk, Άννα Ρίχερτ, υποσχέθηκε ότι στο μέλλον θα υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες για το πόσο διοξείδιο του άνθρακα καταναλώνεται: «Η σφραγίδα μας για την προστασία του κλίματος θα εγγυάται στον πελάτη ότι εργαζόμαστε για τη βελτίωση της αλυσίδας παραγωγής των τροφίμων. Όχι μόνο για τη συσκευασία αλλά και για τη μεταφορά και την παραγωγή».
Η ιδέα της σφραγίδας για την προστασία του κλίματος οφείλεται σε μελέτη του σουηδικού συμβουλίου για το κλίμα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε μια βιομηχανικά αναπτυγμένη χώρα, όπως η Σουηδία, περίπου το ένα τέταρτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται στην παραγωγή και τη μεταφορά τροφίμων. Εκτιμούν δε πως με μια απλή αλλαγή συνηθειών μπορούν οι εκπομπές αυτές να μειωθούν κατά ένα τέταρτο ακόμη και κατά το ήμισυ. Δηλαδή, συνδυασμός οικονομίας και σεβασμού στο περιβάλλον.
Στο εγχείρημα, πάντως, συμβάλλουν και επιχειρήσεις, όπως η «Max», που πουλάει χάμπουργκερ. Ο εκπρόσωπός της Περ Λαρσχάνς είπε σχετικά: «Γνωρίζουμε ότι πρέπει να μειώσουμε την ποσότητα βοδινού που καταναλώνουμε. Το κρέας, το οποίο τρώμε, πρέπει να το παράγουμε με μεγαλύτερη φροντίδα. Κι ένα πρώτο βήμα είναι να εξηγήσουμε στους πελάτες μας τι τρώνε και αυτοί θα αποφασίζουν εάν θέλουν να φάνε με τρόπο που σέβεται το περιβάλλον ή όχι».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Sample text

Sample Text

Ο Οφέλτης υπήρξε, σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, γιος του βασιλιά της Νεμέας Λυκούργου, που βρήκε άτυχο θάνατο σε βρεφική μόλις ηλικία.